loading...

روغن های صنعتی

تفاوت بین ضد یخ سبز و نارنج در واقع تفاوتی بین هدف استفاده از انواع ضد یخ خودرو وجود ندارد. هر دو، وظیفه جلوگیری از یخ زدن و

بهزاد بازدید : 65 1399/10/28 نظرات (0)


تفاوت بین ضد یخ سبز و نارنج



در واقع تفاوتی بین هدف استفاده از انواع ضد یخ خودرو وجود ندارد. هر دو، وظیفه جلوگیری از یخ زدن و یا داغ شدن موتور را دارند که این به محل زندگی شما بستگی دارد. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید، این مایع از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند. در غیر این صورت باید خیالتان راحت باشد که این مایع از یخ زدن موتور شما جلوگیری خواهد کرد.

این مایع علاوه بر محافظت از موتور در شرایط آب و هوایی مختلف، باعث جلوگیری از زنگ زدگی خودرو می شود. سیستم خنک کننده خودرو از قطعات فلزی تشکیل شده است. این قطعات آمادگی زنگ زدن را دارند. این مایع همچنین مانع تشکیل رسوب می شود. این رسوبات کارایی سیستم خنک کننده را کاهش می دهد و منجر به فرسوده شدن موتور می شوند.

مایع خنک کننده های مدرن حاوی افزودنی های ضدکف (آنتی فوم) می باشند.جلوگیری از تشکیل کف در سیستم خنک کننده، میتواند کارایی آن را افزایش دهد. در نتیجه موتور عملکرد بهتری خواهد داشت.


تکنولوژی

استفاده از ضد یخ
استفاده از ضد یخ

یک تفاوت بزرگ بین مایع خنک کننده سبز و ضد یخ نارنجی و مایع رادیاتور وجود دارد. اولی از فناوری افزودنی غیر آلی استفاده می کند، در حالی که دومی از فناوری اسید آلی استفاده می کند.

مایع خنک کننده سبز از تکنولوژی افزودنی غیر الی استفاده می کند. این فناوری قدیمی تر از دو مورد دیگر می باشد. تولید کننده ها این مایع خنک کننده را برای خودروهای قبل از ۲۰۰۰ ساختند. رادیاتور بسیاری از این خودروها از مس و فلز تشکیل شده است. مواد غیر آلی در ساختار شیمیایی خود حاوی کربن نیستند. این نوع از مایع خنک کننده، افزودنی های ضد زنگ دارد. بهترین زمان برای تعویض این مایع خنک کننده دو تا سه سال بعد می باشد.

ضد یخ نارنجی رنگ از فناوری اسید آلی استفاده می کند. این ماده حاوی مواد شیمیایی کربن دار می باشد. ماشین های مدرن در سیستم خنک کننده به جای مس و فلز از نایلون و الومینیوم استفاده می کنند. افزودنی های مایع خنک کننده نارنجی علاوه بر خنک کردن موتور، از زنگ زدگی و پوسیدگی جلوگیری می کند.

یک نوع دیگر از مایع خنک کننده هم وجود دارد که با ضد یخ متفاوت است. این مایع از فناوری OAT ساخته شده است و همرنگ مایع رادیاتور به رنگهای زرد، صورتی، قرمز یا آبی می باشد. این مایع ۴ تا ۵ سال دوام دارد و بهترین زمان تعویض این مایع خنک کننده پس از طی مسافت ۱۵۰۰۰۰ مایلی می باشد.


ترکیبات

ضد یخ سبز
ضد یخ سبز

ترکیبات اصلی ضد یخ سبز ، سیلیکات و فسفات می باشد. این ترکیبات ضد زنگ می باشند. دلیل استفاده از فسفات این است که آنها میتوانند با مواد معدنی در آب سخت فعل و انفال کنند. پس استفاده از آب سخت باعث ایجاد رسوب می شود. علاوه بر این مواد شیمیایی، مایع خنک کننده سبز حاوی پروپیلن گلیکول یا پروپیلن اتیلن می باشد. بسیاری از تولید کنندگان از پروپیلن به جای اتیلن استفاده می کنند، چرا که کمتر سمی ست.این ماده نقش ضد یخ را دارد و از یخ زدن موتور جلوگیری می کند.

از طرف دیگر، ضد یخ نارنجی، حاوی کربوکسیلات می باشد که ضد زنگ می باشد و عمر طولانی دارد. چیزی که آن را منحصر به فرد می سازد، این است که کربوکسیلات فقط با سطح فلزی وارد فعل و انفعال می شود. برخلاف فسفات و سیلیکات که کل سطح فلز را پوشش می دهد. استفاده از کربوکسیلات مزایای زیادی برای موتورهای مدرن دارد و از آلومینیوم در دمای بالا محافظت می کند. همچنین انتقال گرمای بهتری انجام می دهد.


ترکیب ضد یخ های مختلف ممنوع!

ضد یخ قرمز
ضد یخ قرمز

یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود: آیا امکان ترکیب ضد یخ سبز و نارنجی وجود دارد؟ متاسفانه بسیاری از شما این کار اشتباه را انجام می دهید. ترکیب ضد یخ سبز و نارنجی ایده خوبی نیست. همانطور که گفتیم یکی از ترکیبات غیر آلی و دیگری از ترکیبات شیمیایی الی استفاده می کند. مخلوط کردن این دو باعث یک فعل و انفعال شیمیایی می شود که یک ژل ایجاد می کند. سیستم خنک کننده نیاز به مایع دارد نه یک ضد یخ چسبناک!

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟